Preskoči na sadržaj

Prijevara s računima

KOJI JE NAČIN IZVRŠENJA?

Prevarant pristupa tvrtki te se pretvara da je dobavljač, davatelj usluga, vjerovnik.
Može se koristiti kombinacija pristupa putem telefona, pisma, e-pošte itd.

Prevarant traži da se bankovni podaci o plaćanju, odnosno pojedinosti o bankovnom računu primatelja budućih računa promijene. Novi navedeni račun kontrolira prevarant.

ŠTO MOŽETE PODUZETI?

KAO PODUZEĆE/KOMPANIJA/TVRTKA

Osigurajte da su zaposlenici obaviješteni i svjesni ovih oblika prijevare te upućeni kako ih izbjeći.
Upozorite osoblje odgovorno za plaćanje računa da ih uvijek provjeravaju zbog mogućih nepravilnosti.
Uvedite postupak provjere autentičnosti zahtjeva za plaćanjem.
Pregledajte informacije objavljene na mrežnoj stranici tvrtke, posebno ugovore i dobavljače.
Osigurajte da vaši zaposlenici budu oprezni s dijeljenjem informacija o tvrtki na svojim društvenim mrežama.

KAO DJELATNIK/ZAPOSLENIK

Redovito provjeravajte sve zahtjeve koji izgledaju kao da dolaze od vaših vjerovnika, posebno ako traže promjenu bankovnih podataka za buduća plaćanja.
Za isplate iznad određenog praga, uspostavite postupak koji zahtijeva potvrdu ispravnosti bankovnog računa i primatelja (npr. organizirajte sastanak s tvrtkom).
Nemojte koristiti kontakte dobivene putem pisama, faxa, e-pošte koji traže izmjene. Sigurnije je koristiti one iz prethodne korespondencije.
Odredite osobe koje će biti jedinstvene kontaktne točke za komunikaciju s tvrtkama kojima redovito plaćate. Ograničite dijeljenje informacija o svom poslodavcu na društvenim mrežama.
Nakon što ste platili račun pošaljite e-poruku primatelju kako biste ga obavijestili o plaćanju.
Kao mjeru sigurnosti, navedite naziv banke i posljednje četiri znamenke računa na koji ste izvršili uplatu.

U slučaju pokušaja prijevare, uvijek se obratite policiji, čak i ako niste postali žrtva.