„Direktorska“ prijevara je oblik prijevare u kojoj zaposlenik koji ima ovlasti za obavljanje plaćanja bude prevaren da plati lažni račun ili izvrši neovlašteni prijenos s računa tvrtke.
Prevarant obično zove ili šalje poruke predstavljajući se kao direktor ili član uprave tvrtke.
Prevarant je dobro upoznat s organizacijom tvrtke.
Traži hitnost u izvršavanju plaćanja i koristi fraze poput „povjerljivost“, „tvrtka ima povjerenje u vas“ ili „trenutačno sam nedostupan“.
Često se zahtjevi odnose na međunarodna plaćanja prema bankama izvan Europe.
Zaposlenik prenosi sredstva na račun koji kontrolira prevarant.
Upute o tome kako postupiti mogu biti dane kasnije, putem treće osobe ili e-pošte.
Zaposlenika se traži da zaobiđe redovne postupke autorizacije.
Često tvrde da je riječ o osjetljivoj situaciji poput porezne kontrole ili preuzimanja i spajanja poduzeća.
Budite svjesni rizika i osigurajte da vaši zaposlenici budu informirani i upoznati s rizicima.
Potaknite zaposlenike da budu oprezni pri svim zahtjevima za plaćanje.
Redovito provodite interne procedure vezane uz plaćanja.
Uvedite postupak provjere autentičnosti zahtjeva za plaćanje putem e-pošte.
Usvojite pravila za prijavu prijevara.
Redovito pregledavajte informacije objavljene na internetskim stranicama vaše tvrtke, ograničite
dijeljenje informacija i budite oprezni s društvenim mrežama.
Nadogradite i redovito ažurirajte tehničke sigurnosne mjere.
Uvijek se obratite policiji u slučaju pokušaja prijevare, čak i ako niste postali žrtva.
Strogo se pridržavajte sigurnosnih protokola za plaćanja i nabavu. Ne preskačite nijedan korak i nemojte popustiti pritisku. Uvijek pažljivo provjeravajte adrese e-pošte kada je riječ o osjetljivim informacijama ili prijenosu sredstava. Ako imate sumnje u vezi zahtjeva za prijenos, obratite se nadležnom kolegi. Nikad ne otvarajte sumnjive poveznice ili privitke primljene putem e-pošte. Budite posebno oprezni kada čitate svoju privatnu e-poštu na računalima tvrtke. Ograničite dijeljenje informacija i budite oprezni s društvenim mrežama. Izbjegavajte dijeljenje informacija o organizaciji tvrtke, sigurnosti i postupcima.
Ako primite sumnjivu e-poštu ili poziv, odmah obavijestite Odjel za IT.