Preskoči na sadržaj

„Phishing“ mrežna krađa identiteta

Krađa identiteta je oblik prijevare koji uključuje slanje lažnih e-poruka kojima se obmanjuje primatelja i navodi ga se na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.

KOJI JE NAČIN IZVRŠENJA?

Takve e-poruke mogu biti iznimno slične legitimnoj korespondenciji koju banke zaista šalju.

One vjerno reproduciraju logotipove, izgled i ton pravih e-poruka.

Često traže da preuzmete priloženi dokument ili kliknete na poveznicu.

Koriste izraze koji stvaraju dojam hitnosti.

Počinitelji računalnih kaznenih djela često iskorištavaju činjenicu da su ljudi zauzeti; na prvi pogled, takva lažna e-poruka može izgledati legitimno.

ŠTO MOŽETE PODUZETI?

Redovito održavajte svoj softver uključujući preglednik, antivirusni program i operativni sustav.

Budite posebno oprezni kada dobijete e-poruku koja izgleda kao da dolazi od vaše „banke“ i traži osjetljive podatke poput lozinke za vaš online račun.

Pažljivo pregledajte e-poštu: usporedite e-adresu s prethodnim stvarnim porukama koje ste dobili od svoje banke. Provjerite pravopis i gramatiku.

Nemojte odgovarati na sumnjivu e-poruku, već je proslijedite svojoj banci tako da sami upišete njezinu adresu.

Ne klikajte na poveznice i ne preuzimajte privitke, već ručno upišite adresu u svoj preglednik.

Ako niste sigurni, provjerite na službenoj stranici banke ili nazovite njezinu službu za korisnike.

Budite oprezni prilikom korištenja mobilnog uređaja. Na pametnom telefonu ili tabletu može biti teže primijetiti pokušaje krađe identiteta.