Preskoči na sadržaj

Krađa identiteta pozivom

Vishing (kombinacija riječi Voice i Phishing) je oblik telefonske prijevare u kojoj prevaranti koriste glasovne pozive kako bi navodili žrtvu da otkrije svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili da izvrši uplatu novčanih sredstava.

ŠTO MOŽETE PODUZETI?

Budite oprezni kada primite neočekivani telefonski poziv.

Zabilježite broj pozivatelja i recite im da ćete ih nazvati povratno.

Kako biste potvrdili njihov identitet, pronađite službeni telefonski broj organizacije i kontaktirajte ih izravno.

Ne provjeravajte autentičnost pozivatelja koristeći broj koji su vam oni dali jer bi mogao biti lažan ili krivotvoren.

Prevaranti mogu prikupiti osnovne informacije o vama putem interneta (npr. društvene mreže). Nemojte pretpostavljati da je pozivatelj legitimna osoba samo zato što ima te podatke.

Nikada ne dijelite PIN kartice ili lozinku za online bankarstvo. Vaša banka nikada neće tražiti te informacije.

Ne šaljite novac na račun na zahtjev nepoznate osobe. Vaša banka nikada neće tražiti takvu transakciju.

Ako sumnjate da je poziv lažan, prijavite ga svojoj banci.